Wiele świeżo upieczonych mam marzy o chwili dla siebie. Po zakończonym okresie połogu chcą szybkiego powrotu do formy, bo chcą czuć się dobrze ze swoim ciałem. Jednak znalezienie czasu na trening wśród licznych obowiązków wobec dziecka graniczy z cudem. Dlatego dzisiaj przychodzę z odsieczą. Oto kilka propozycji ćwiczeń, które zrobisz z wykorzystaniem dziecięcego wózka.

P.S. Na końcu tekstu link do filmiku na youtube 🙂

W każdym ćwiczeniu wykonaj 20 powtórzeń. Łącząc je w całość wyjdzie z tego solidny trening, po którym poczujesz mięśnie 🙂

Rozgrzewka

Każdy trening zaczynamy od rozgrzewki. W tym przypadku wystarczy szybki trucht do pobliskiego parku czy też na boisko, na którym zamierzasz ćwiczyć.

Trening z wózkiem

Wykroki

Wykonujemy tak samo jak klasyczne wykroki bez wózka. Pozycja wyjściowa to złączone nogi. Następnie robimy krok jedną nogą w przód jednocześnie przesuwając wózek do przodu. Wracamy do pozycji wyjściowej cofając wózek.

Zakroki

Zasada ta sama co w wykrokach, z tą różnicą, że pierwszy krok wykonujemy w tył, a wracając nie odstawiamy nogi tylko podnosimy do momentu uzyskania kąta prostego w kolanie.

Wymachy nogi w tył

Wózek robi tu za punkt podparcia i stabilizuje postawę. Zablokuj koła wózka i złap za uchwyt. Noga na której stoisz powinna być lekko ugięta. Nogą ćwiczoną zrób delikatne wymachy w tył. Wykonaj 20 powtórzeń na każdą stronę.

Odwodzenie nogi do boku

Ćwiczenie bardzo podobne do poprzedniego. Różnica jest taka, że tym razem odwodzimy nogi do boku.

Wspięcia na palce

Ćwiczenie na zgrabne łydki. Wystarczy wspiąć się na palce, wytrzymać chwile w napięciu, a następnie rozluźnić łydki stając na całych stopach.

Przysiady

Z wózkiem możesz wykonać każdą formę przysiadów. Sumo squat, 1/2 squat czy też plie. Wybór zależy tylko od nas. Klasyczny pół przysiad pozwoli na uzyskanie zgrabnych i jędrnych pośladków.

Stretching

Po każdym zakończonym treningu należy wykonać serie ćwiczeń rozciągających.

Pochylenie się do przodu z wyprostowanymi plecami przyniesie ulgę dla kręgosłupa.

skłon

Z kolei podczas rozciągania mięśni nóg rozciąganie należy wykonać na obie nogi. W każdej pozycji powinniśmy się zatrzymać na co najmniej 30 sekund. Dopiero wtedy nasze mięśnie własciwie odpoczną.

Miłego treningu! 🙂

P.S. Jeśli wykonacie ten trening koniecznie podzielcie sie ze mną swoimi wrażeniami. Jeśli zaś bedziecie dokumentować go w social media oznaczcie go #trenujezfitnessdorota 🙂

Update: dla osób, które lubią oglądać filmiki wersja nagrana 🙂

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Jeśli się podobało, daj znać:

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close