Majówka przed nami, a to oznacza tylko jedno: oficjalnie rozpoczynamy sezon grillowy. Dlatego przedstawiam wam kilka pomysłów na proste dania z grilla, które będą pyszne i zdrowe.

Od razu zaznaczam, że nie przedstawiam ich w formie przepisu, ponieważ zasada przygotowywania dań z grilla jest banalnie prosta: ostatecznie trzeba to zgrillować. Ewentualnie wcześniej możecie zamarynować mięso lub warzywa. Niektórzy być może poczują się zawiedzeni tym postem, bo nie ma tu konkretnych propozycji. Ale jak to się śmiał kiedyś mój przyjaciel: zgrillować można wszystko! 😉

Dania z grilla nie wchłaniają tak tłuszczu, jak posiłki smażone na patelni, dlatego są uważane za zdrowsze. Nie należy też jednak przesadzać z ilością dań z grilla, bo podobno węgiel podczas spalania może wytwarzać nieprzyjemne dla naszego zdrowia substancje. Czyli sprawdza się oczywiście zasada, że co za dużo, to nie zdrowo – po prostu warto pamiętać o umiarze.

A teraz do rzeczy. Jak dla mnie na grillu nie może zabraknąć ani mięsa, ani warzyw. Żadne karkówki, kaszanki mnie tak naprawdę nie jarają, ponieważ nie lubię tłustego mięsa. Jeśli mięso jem, to tylko takie chudziutkie. Niektórzy się śmieją, że przed przerobieniem też musiało być fit 😉 Dlatego najczęściej ograniczam się do kurczaka lub indyka. Najbardziej lubię w wersji szaszłyków z dodatkiem warzyw. No właśnie: WARZYWA TO MUST HAVE! Nie tylko te grillowane, ale też surowe w formie sałatek czy po prostu w najprostszej formie. Ogórki, pomidory, sałata… mniam! Skoro już mowa o grillowanych warzywach, to polecam do tego cukinię lub bakłażana. Wystarczy przyprawić je wybranymi ziołami, włożyć w folię lub położyć na tacce aluminiowej i gotowe! 🙂

Jednak żeby danie z grilla było dla mnie kompletne, lubię mieć do tego jakieś węglowodany. O ile od czasu do czasu nie pogardzę grillowanym pieczywem, o tyle wolę sałatkę ziemniaczaną z tzatziki  (gotujecie ziemniaki, kroicie, dodajecie jogurt naturalny i przyprawę tzatziki lub świeżo starte ogórki z czosnkiem) czy też sałatkę z kus-kusem (przepis na nią znajdziecie w poście TUTAJ). Poza tym ogranicza nas tylko wyobraźnia 🙂

A żeby same dania z grilla były bardziej fit, warto wybierać chudsze mięsa i nie zapominać o wspomnianych już warzywach. Poza tym polecam duszenie mięs w folii aluminiowej, dzięki czemu zachowują soczystość i mniej się przypalają, a tym samym wchłaniają mniej substancji szkodliwych.

Jeśli znacie nietypowe przepisy na dania z grilla, podzielcie się w komentarzu. I koniecznie dajcie znać, gdzie w tym roku inaugurujecie sezon na grilla 🙂

 

Jeśli się podobało, daj znać:

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close